Jägarlicens

1
I hela mitt liv så har jag varit intresserad utav djur och natur med allt vad det innebär, att plocka svamp, bär, fiska. Men när jag var 15 år så fick jag följa med på min första jakt, och jag blev förälskad. Jag började då att läsa på en del då jag först tyckte att det kunde vara ganska grymt mot djuren och kanske även djurplågeri. Jag kunde inte ha mer fel. Djuren som idag skjuts lever ett fritt liv långt bortom små inhägnader och burar där de stressas och göds till onormala storlekar fram tills de slaktas. Att vara jägare idag handlar om så mycket mer än bara jakten utan det är mer viltvård mm. 
 
Jag har däremot ingen jaktlicens än och vill nu ändra detta så jag har börjat kolla runt på lite olika utbildningar. Förhoppningsvis så kommer jag inom snar framtid att kunna tillaga ekologiskt kött av de vilt som jag själv fällt, det kan knappast bli bättre än så. Jag får se vart jag hamnar men har ni några förslag på utbildningar runt göteborgstrakten så får ni mer än gärna tipsa mig. Ser redan fram emot rådjurssadel och helgrillat vildsvin
 
Bilden är ifrån kittelfjall.se
Ditte

Nu har jag hittat hit och kommer noga att läsa din blogg. Spännande med mat och annat du skriver om.


Blogg: http://akker.blogg.se



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR